Veškeré pneu dodáváme na dotaz, dle konkrétního typu vozu a požadavků majitele.
Pneu - INFO
INFORMACE - Používané zkratky při značení pneu a jejich význam (zpravidla se uvadí jako specialní značení)
OWL - bílé obrysy písmen
XNW - bílý pruh na bočnici
RFD - zesílené provedení
RL - zadní levá pneumatika
RR - zadní pravá pneumatika
ROF, EMT, DSST - dojezdová technologie od Goodyear a Dunlop, při ztrátě tlaku v pneumatice umožňuje dojezd až na vzdálenost 80 km s nejvyšší přístupnou rychlostí, pneumatiky ROF, EMT a DSST je povoleno montovat pouze na vozidla vybavena plně funkčním zařízením moniturující tlak vzduchu v pneumatice
BSL - černá písmena na bočnici
BSW - černé boční stěny
RFD - zesílené provedení
TT - dušový typ pneumatiky
TL - bezdušový typ pneumatiky
Co znamenají jednotlivé symboly na pneumatikách a jejich význam.
Náhled na rozmístění jednotlivých značení -
Index nosnosti (Load Index - LI)
LI | kg | LI | kg | LI | kg | LI | kg | LI | kg |
50 | 190 | 65 | 290 | 80 | 450 | 95 | 690 | 110 | 1060 |
51 | 195 | 66 | 300 | 81 | 462 | 96 | 710 | 111 | 1090 |
52 | 200 | 67 | 307 | 82 | 475 | 97 | 730 | 112 | 1120 |
53 | 206 | 68 | 315 | 83 | 487 | 98 | 750 | 113 | 1150 |
54 | 212 | 69 | 325 | 84 | 500 | 99 | 775 | 114 | 1180 |
55 | 218 | 70 | 335 | 85 | 515 | 100 | 800 | 115 | 1215 |
56 | 224 | 71 | 345 | 86 | 530 | 101 | 825 | 116 | 1250 |
57 | 230 | 72 | 355 | 87 | 545 | 102 | 850 | 117 | 1285 |
58 | 236 | 73 | 365 | 88 | 560 | 103 | 875 | 118 | 1320 |
59 | 243 | 74 | 375 | 89 | 580 | 104 | 900 | 119 | 1360 |
60 | 250 | 75 | 387 | 90 | 600 | 105 | 925 | 120 | 1400 |
61 | 257 | 76 | 400 | 91 | 615 | 106 | 950 | 121 | 1450 |
62 | 265 | 77 | 412 | 92 | 630 | 107 | 975 | 122 | 1500 |
63 | 272 | 78 | 425 | 93 | 650 | 108 | 1000 | 123 | 1550 |
64 | 280 | 79 | 437 | 94 | 670 | 109 | 1030 | 124 | 1600 |
Rychlostní index (Speed Index - SI)
Index SI |
Maximální rychlost |
Index SI |
Maximální rychlost |
A2 | 10 km/h | K | 110 km/h |
A3 | 15 km/h | L | 120 km/h |
A4 | 20 km/h | M | 130 km/h |
A5 | 25 km/h | A | 140 km/h |
A6 | 30 km/h | P | 150 km/h |
A7 | 35 km/h | Q | 160 km/h |
A8 | 40 km/h | R | 170 km/h |
B | 50 km/h | S | 180 km/h |
C | 60 km/h | T | 190 km/h |
D | 65 km/h | H | 210 km/h |
E | 70 km/h | V | 240 km/h |
F | 80 km/h | W | 270 km/h |
G | 90 km/h | Y | 300 km/h |
J | 100 km/h | Z | >240 km/h |
Vodivá běhounová směs
El. vodivý pás Base Pen
Vrchní běhoun s materiálem silika
Nekonečný bezešvý nylonový pás - JLB
Kostra pneu tvořena pomocí PSP Beta Teorie
1.ocelový nárazník
2.ocelový nárazník
Aramidový výztužný pás
Výplň patky - Apex
MFS Ochrana ráfků z lehkých slitin
Šířka disku v palcích.
1 palec = 25,4 mm.
Disky jsou dodávány například v těchto šířkách: 5,5x14; 6x14; 7x15 atd.
Průměr disku v palcích.
1 palec = 25,4 mm. Průměr musí být shodný s průměrem pneumatiky. Doporučujeme používat hodnoty předepsané v technickém průkazu vozidla.
Disky jsou dodávány např. v těchto průměrech: 5,5x14; 6x14; 7x15 atd.
ET zális disku.
ET je vzdálenost mezi rovinou procházející středem disku a rovinou dosedací plochy disku (na brzd. kotouč př. buben). ET je udáváno v milimetrech. Čím je ET větší, tím je kolo více schováno v podběhu (zapuštěné dovnitř). Čím je ET menší, tím kolo více vystupuje ven z podběhu (vystupuje z blatníků). ET se může lišit od hodnot v technickém průkazu, ale jen v jisté toleranci, pro každé vozidlo je to různé. Existují ovšem automobily, kde není možná odchylka žádná. Kola s jinou hodnotou ET než je uváděno v technickém průkazu, je možno zapsat do tech. průkazu za pomocí Typového listu, který vám rovněž můžeme dodat.
Rozteč šroubů
Počet děr x průměr roztečné kružnice v mm. Každý disk má několik upevňovacích otvorů, kterými je disk upevněn k náboji auta. K dotažení disku používáme šrouby nebo matice (podle značky automobilu). Upevňovacích otvorů na disku je 3, 4, 5 nebo 6 (podle značky). Rozteč se uvádí v milimetrech. Tento údaj není uváděn v technickém průkazu vozidla.
Středový (středící) otvor
Udává se v milimetrech a každý výrobce používá jinou velikost. V případě různého průměru na automobilu a disku se používají středící kroužky. Bez nich by kolo nebylo správně vycentrováno a při jízdě by docházelo k vibracím. Někdy mají alu kola středový otvor shodný s automobilem, kroužky tudíž nejsou zapotřebí. Tento údaj není uváděn v technickém průkazu.
ŠROUBY NA KOLA...
Šrouby a matice jsou dodávány ke každým kolům, kromě kol označených jako PCZ (které se nasazují na originální šrouby), dodavatel dodá přesné šrouby dle parametrů automobilu.
Automobiloví výrobci používají k dotažení disku k náboji matky nebo šrouby, které mají dvě dosedací plochy. Šrouby (matky) na sériové disky mají dosedací plochu "kouli". Šrouby (matky) na aftermarketové disky mají dosedací plochu "kužel".
Našim zákazníkům doporučujeme zakoupit ke každým kolům bezpečnostní systém, což jsou speciální matice nebo šrouby, které velmi komplikují demontáž a případné zcizení alu kol. Prodává se sada po čtyřech kusech, do každého kola se montuje jeden kus.
Šrouby se dodávají v těchto rozměrech:
M12 x 1,25 x 28
M12 x 1,5 x 28
M12 x 1,75 x 28
M14 x 1,5 x 28
M16 x 1,5 x 33Matky se dodávají v těchto rozměrech:
M12 x 1,25
M12 x 1,5
M14 x 1,5
M14 x 2,0
M16 x 1,5
Kontakt
Tylovická 94/27
Praha - Zličín
155 21
Sídlo:
Za Zámečkem 17
Praha 5
158 00
+420 774 451 640 4UPauto@gmail.com