Veškeré pneu dodáváme na dotaz, dle konkrétního typu vozu a požadavků majitele.

Pneu - INFO

INFORMACE - Používané zkratky při značení pneu a jejich význam (zpravidla se uvadí jako specialní značení)

 

OWL - bílé obrysy písmen
XNW - bílý pruh na bočnici
RFD - zesílené provedení
RL - zadní levá pneumatika
RR - zadní pravá pneumatika
ROF, EMT, DSST - dojezdová technologie od Goodyear a Dunlop, při ztrátě tlaku v pneumatice umožňuje dojezd až na vzdálenost 80 km s nejvyšší přístupnou rychlostí, pneumatiky ROF, EMT a DSST je povoleno montovat pouze na vozidla vybavena plně funkčním zařízením moniturující tlak vzduchu v pneumatice


BSL - černá písmena na bočnici
BSW - černé boční stěny
RFD - zesílené provedení
TT - dušový typ pneumatiky
TL - bezdušový typ pneumatiky

Co znamenají jednotlivé symboly na pneumatikách a jejich význam.

Náhled na rozmístění jednotlivých značení - 
Značení pneu


Index nosnosti (Load Index - LI)

LI kg LI kg LI kg LI kg LI kg
50 190 65 290 80 450 95 690 110 1060
51 195 66 300 81 462 96 710 111 1090
52 200 67 307 82 475 97 730 112 1120
53 206 68 315 83 487 98 750 113 1150
54 212 69 325 84 500 99 775 114 1180
55 218 70 335 85 515 100 800 115 1215
56 224 71 345 86 530 101 825 116 1250
57 230 72 355 87 545 102 850 117 1285
58 236 73 365 88 560 103 875 118 1320
59 243 74 375 89 580 104 900 119 1360
60 250 75 387 90 600 105 925 120 1400
61 257 76 400 91 615 106 950 121 1450
62 265 77 412 92 630 107 975 122 1500
63 272 78 425 93 650 108 1000 123 1550
64 280 79 437 94 670 109 1030 124 1600

 

Rychlostní index (Speed Index - SI)

Index SI
Maximální
rychlost
Index SI
Maximální
rychlost
A2 10 km/h K 110 km/h
A3 15 km/h L 120 km/h
A4 20 km/h M 130 km/h
A5 25 km/h A 140 km/h
A6 30 km/h P 150 km/h
A7 35 km/h Q 160 km/h
A8 40 km/h R 170 km/h
B 50 km/h S 180 km/h
C 60 km/h T 190 km/h
D 65 km/h H 210 km/h
E 70 km/h V 240 km/h
F 80 km/h W 270 km/h
G 90 km/h Y 300 km/h
J 100 km/h Z >240 km/h

 

 

Průřez pneumatikou (Dunlop SP Sport 9000)

Vodivá běhounová směs Vodivá běhounová směs
El. vodivý pás Base Pen El. vodivý pás Base Pen
Vrchní běhoun s materiálem silika Vrchní běhoun s materiálem silika
Nekonečný bezešvý nylonový pás - JLB Nekonečný bezešvý nylonový pás - JLB 
Kostra pneu tvořena pomocí PSP Beta Teorie Kostra pneu tvořena pomocí PSP Beta Teorie
1.ocelový nárazník 1.ocelový nárazník
2.ocelový nárazník 2.ocelový nárazník
Aramidový výztužný pás Aramidový výztužný pás
Výplň patky - Apex Výplň patky - Apex
MFS Ochrana ráfků z lehkých slitin MFS Ochrana ráfků z lehkých slitin MFS Ochrana ráfků z lehkých slitin
 

 

Alu kola - parametry : šířka ráfku

Šířka disku v palcích.


1 palec = 25,4 mm. 

Disky jsou dodávány například v těchto šířkách: 5,5x14; 6x14; 7x15 atd.
Alu kola - parametry : průměr ráfku

Průměr disku v palcích.

1 palec = 25,4 mm. Průměr musí být shodný s průměrem pneumatiky. Doporučujeme používat hodnoty předepsané v technickém průkazu vozidla.

Disky jsou dodávány např. v těchto průměrech: 5,5x14; 6x14; 7x15 atd.
Alu kola - parametry : ET

ET zális disku.

ET je vzdálenost mezi rovinou procházející středem disku a rovinou dosedací plochy disku (na brzd. kotouč př. buben). ET je udáváno v milimetrech. Čím je ET větší, tím je kolo více schováno v podběhu (zapuštěné dovnitř). Čím je ET menší, tím kolo více vystupuje ven z podběhu (vystupuje z blatníků). ET se může lišit od hodnot v technickém průkazu, ale jen v jisté toleranci, pro každé vozidlo je to různé. Existují ovšem automobily, kde není možná odchylka žádná. Kola s jinou hodnotou ET než je uváděno v technickém průkazu, je možno zapsat do tech. průkazu za pomocí Typového listu, který vám rovněž můžeme dodat.
Alu kola - parametry : rozteč šroubů a středový otvor

Rozteč šroubů

Počet děr x průměr roztečné kružnice v mm. Každý disk má několik upevňovacích otvorů, kterými je disk upevněn k náboji auta. K dotažení disku používáme šrouby nebo matice (podle značky automobilu). Upevňovacích otvorů na disku je 3, 4, 5 nebo 6 (podle značky). Rozteč se uvádí v milimetrech. Tento údaj není uváděn v technickém průkazu vozidla. 

Středový (středící) otvor

Udává se v milimetrech a každý výrobce používá jinou velikost. V případě různého průměru na automobilu a disku se používají středící kroužky. Bez nich by kolo nebylo správně vycentrováno a při jízdě by docházelo k vibracím. Někdy mají alu kola středový otvor shodný s automobilem, kroužky tudíž nejsou zapotřebí. Tento údaj není uváděn v technickém průkazu.

 

ŠROUBY NA KOLA...
 

Šrouby a matice jsou dodávány ke každým kolům, kromě kol označených jako PCZ (které se nasazují na originální šrouby), dodavatel dodá přesné šrouby dle parametrů automobilu. 

Automobiloví výrobci používají k dotažení disku k náboji matky nebo šrouby, které mají dvě dosedací plochy. Šrouby (matky) na sériové disky mají dosedací plochu "kouli". Šrouby (matky) na aftermarketové disky mají dosedací plochu "kužel". 

Našim zákazníkům doporučujeme zakoupit ke každým kolům bezpečnostní systém, což jsou speciální matice nebo šrouby, které velmi komplikují demontáž a případné zcizení alu kol. Prodává se sada po čtyřech kusech, do každého kola se montuje jeden kus. 

Šrouby se dodávají v těchto rozměrech:
M12 x 1,25 x 28
M12 x 1,5 x 28
M12 x 1,75 x 28
M14 x 1,5 x 28
M16 x 1,5 x 33
Matky se dodávají v těchto rozměrech:
M12 x 1,25
M12 x 1,5
M14 x 1,5
M14 x 2,0
M16 x 1,5
Alu kola - parametry : rozteč šroubů a středový otvor

Kontakt

4UP s.r.o. Korespondenční adresa:

Tylovická 94/27
Praha - Zličín
155 21

Sídlo:

Za Zámečkem 17
Praha 5
158 00
+420 774 451 640 4UPauto@gmail.com